
"Пластови" су били само почетак. Монеов најуспешнији подухват у овом
правцу била је серија слика насталих у периоду између 1892. и 1894.
године. Ради се о погледу на катедралу у Руану а насликао их је чак
двадесет. Моћна, готичка грађевина богато украшена орнаментима и обиљем
фигура представља једну од најзначајнијих грађевина средњег века у
Француској. Моне је изнајмио малу собу преко пута западне фасаде и две
године је у три варијанте сликао. Метод рада је био започињање рада на
неколико платана како би могао да их ради једно за другим како се светло
мењало у току дана.
Китњасто прочеље руанске катедрале, сликано од ране зоре, кад сунце
разлива златасте тонове по камену, до плавичастог смираја једног жарког
летњег дана, открио је посебан интерес његове моћи запажања. Ту доминира
однос материје и светлости. Али овога пута Моне открива чари фактуре, а
преко фактуре једну посебну материју која није ни реална ни имагинарна. У
неким деловима серије форма је одстрањена у толикој мери да се њено
постојање само може наслутити преко распореда колористичких планова.
Многима је већ тада било јасно да је Моне испливао из вода
импресионизма.
Монеово интересовање за серије се поклопило са повећаним интересовањем
за његов рад. Серије слика су код публике биле врло добро прихваћене. Он
је, ипак, према свом раду био самокритичан и висе пута је уништио
читаве серије слика. Моне је коначно доживео успех и ускоро су га
сматрали једним од најважнијих сликара тога времена. Серија слика
Руанске катедрале није била само врхунско достигнуће у стваралачком раду
зрелог сликара већ је и осигурала његов успех.

Нема коментара:
Постави коментар